Cesta do Madridu s miminkem

Ahoj, jak už jste si na instagramu všimli, tak jsem vám sdílela naši cestu z Palmy do Madridu. Jak to všechno probíhalo a co jsme tam vlastně dělali se dočtete níž.

Jestli někdo víte, jak fungují španělská příjmení, tak musíte i vědět, že po sňatku si žena příjmení nemění. Má celý život dvě stejné příjmení. Jedno od matky a jedno od otce. No jenže my jsme měli sňatek tady ve Španělsku a změna příjmení tu není povolena ani pro cizince, takže jsem si o ni musela zažádat na českých úřadech. Trvalo jim to asi 4 měsíce, ale od dubna jsem konečně oficiálně Madam Tchawou Tchuisseu (čti "čau čise"). A aby toho nebylo málo, tak jsem byla v 9. měsíci těhotenství a nemohla jsem si jet do Čech vyměnit doklady. Nakonec jsem volala na velvyslanectví v Madridu a tam mi řekli, že si tam můžu zažádat o vyhotovení cestovního pasu do tří měsíců od změny příjmení, což mi vycházelo nějak do konce července.

Přemýšlela jsem, že bych si to vyřídila v Čechách, ale jakmile jdete na úřad, tak vám staré doklady znehodnotí (ustřihnou kousek) a nemůžete cestovat. Tím pádem bych čekala minimálně měsíc na nové doklady a taky Lenny by nemohl odjet bez pasu a musela bych ho zařizovat tam. Byla zde možnost zařídit si vyhtovení rychlopasu, ale to bychom se za dva pasy asi nedoplatili. Nakonec byla nejrychlejší a nejlevnější varianta jet do Madridu. Lenny mohl bez problémů vycestovat jen s rodným listem a "Libro de Familia". To je taková knížečka, kterou dostane každá rodina buď uzavřením manželství, nebo při narození dítěte a máte tam napsané veškeré vaše údaje. Tím, že je to tuzemská cesta, tak nepotřebujete pro dítě ani pas. Každopádně tentokrát jsme tam jeli zařídit můj pas.

Takhle vypadá ta naše "rodinná knížka" haha :)

Lennymu je teprve 10 týdnů a já se bála, jak tu cestu bude snášet. Hlavně jestli nebude řvát v letadle, jestli vůbec usne v hotelu když je to cizí prostředí, jestli nebude problém na letišti (zpoždění atd.), ale víte co? Všechny moje obavy byly zbytečné. Lenny je náš malý cestovatel!

Dobré ráno z hotelu!

A jak probíhaly naše dva dny?

Když už jsme tam letěli, tak jsme to brali jako výlet a chtěli si Madrid trochu projít a něco vidět. Teoreticky bychom mohli ráno přiletět a večer zase domů, ale to si myslím, že by bylo hodně náročné, a tak jsem bookla hotel. Už ve 4:30 ráno jsme byli na letišti. Lenny se tak nějak kolem té čtvrté probouzí na jídlo, takže jsme ho vzbudili, on se najedl a vzbudil se až v Madridu haha :D. Let vůbec nevnímal a spal mi na ruce. Měla jsem ho na sobě v šátku a když jsme letěli, tak mi musel sedět (spíš pololežet) na klíně a být připoutaný, což bylo taky v pohodě, protože celou dobu spal. Když jsme přiletěli, tak jsme nasedli na metro a jeli směr hotel. Od metra to bylo ještě asi 20 minut pěšky, ale krásně jsme se prošli a já byla opravdu překvapená kolik zeleně je v Madridu. Na hotel jsme přišli nějak kolem deváté a ai nám nedocházelo, že jsme vlastně spali jen 4 hodiny. Hrozně se nám tam líbilo, hotel byl luxusní, pokoj s obří manželskou postelí a televizí. Šli jsme do hotelového baru na kafíčko a potom hned do města vyfotit se na pas haha :D. To mi přišlo dost vtipný, protože jsem tam musela mít vidět uši a ramena. No tak hlavně že jsem si ve 3 ráno žehlila vlasy, abych na tý fotce byla krásná a nakonec jsem tam jak elfka lol :D . Potom už jsme to měli jen kousek ke stadionu Santiago Bernabéu, kde hraje tým Real Madrid a pro Batiho to je v podstatě magický místo. Je to tam opravdu obří, ale dovnitř jsme něšli, protože nás už doběhla únava a nechtělo se nám dávat 50€ jen za prohlídku. Proto jsme si řekli, že si tam někdy zajedeme na zápas a to bude teprve zážitek.

Spolu před stadionem

Ve 2 odpoledne už jsme byli zpátky na hotelu a já si ještě zašla na pedikúru. Bati si šel s Lennym lehnout a já se k nim pak hned přidala. Někdy kolem šesté jsme se sešli na večeři s našimi kamarády, kteří žijí v Madridu. Šli jsme do nejbližší restaurace a tam strávili asi 3 hodiny.

Moje večeře: chobotnice s bramborama "Pulpo a la Gallega"

No dlouho jsme se neviděli, tak bylo o čem povídat. Pak jsme si rychle ještě zašli do hotelového spa. Byla tam vířivka, sauny, skotské střiky (sprchy studenou a teplou vodou) a taky fitko. Bylo to opravdu uvolňující na chvilku vypnout. Potom jsme šli na pokoj už spát, protože po celém dni jsme byli vyčerpaní.

Naši kamarádi z Madridu

Druhý den jsme si zašli na hotelovou snídani a pak hned na velvyslanectví. Vše proběhlo rychle a my měli celý den před sebou. Šli jsme si koupit svačinu a sedli jsme si do parku. Potom jsme se vydali na Plaza de Torros, což je aréna kde byly dříve pořádány býčí zápasy. Když jsme tam přišli, tak jsem byla opravdu unešená. Dýchlo na nás kus španělské historie a bylo to užásné tam stát a cítit se tak malinká. Byl to pro mě opravdu velký zážitek.

Pak jsme se potřebovali dostat na linku metra, která vedla pak přímo na letiště. Našla jsem na tripadvisoru restauraci, která vypadala na fotkách skvěle. Španělská kuchyně, příjemné prostředí a všechno vypadalo skvěle až na to, že v realitě to byla hrůza. Už zvenku jsme si říkali, že je asi zrušená, protože okna byla zaprášená a když jsme vešli, tak menu obsahovalo asi 5 jídel a z toho 3 neměli a ještě to tam fakt vypadalo dost divně, tak jsme se omluvili, sebrali se a odešli. Navíc se vzbudil Lenny a bylo tam strašně málo místa na kočárek, tak jsme šli na pizzu, kde bylo prostoru dost a vše tam bylo hezky čisté. Ufff už nebudu věřit tripadvisoru :D nechápu, že tomu někdo mohl dát 5 hvězdiček. Ještě jsme se kousek prošli po okolí a jeli na letiště. Tam jsme strávili další dvě hodiny a letěli domů. Na zpáteční cestě sice Lenny nespal, ale skoro celou ji projedl, takže byla taky pohodová. Domů jsme dorazili asi v půl 2 ráno.

Hračky ho nezajímaj, nejlepší jsou stejně prstíky

Jsem opravdu spokojená, že jsme si to takhle hezky užili a zároveň vyřídili úřady. Lenny byl opravdu úžasnej a už se příště nebudu bát ho někam vzít letadlem. Až mu Česká republika přiřadí rodné číslo, tak tam poletíme znovu vyřídit jeho pas. A příště vám napíšu článek o tom, co si vzít do letadla pro mimčo.